16 - de va tyst

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2016-05-16 » 11:22:40
Hej!
Nu har det varit tyst ett tag också, men det har varit en hästig. fartfylld helg!
i lördags kom jag ut till stallet runt lunch. Eve sålde en häst som jag hjälpte till med. Dock var jag med om det mest otäckaste jag någonsin varit med om i hästväg. När vi lastat hästen i transporten fick en panik, ren panik som slutade med att den stegrade över och landade på ryggen inne i transporten. Fy var obehagligt det var, men som tur var gick allting bra. Lite små skrapsår osv men vi lyckades lasta den igen och dom kom hem säkert. Sen red jag en av eves hästar, Jonny vilket också gick bra. Efter det var det Gambis tur och jag skrittade över upphöjda bommar, jobbigt tyckte han!
 
Igår var det bara ut till stallet igen, för det var tävling! Vi åkte med 2 av eves stora hästar och adrenalinet var lite högre än vanligt när vi lasta, då jag hade såna flashbacks från gårdagen. Men de är världens bästa hästar och knatade rakt in! Tävlingsdagen kan väll sammanfattas såhär; Kall och blöt. Spöregn, blåst och kyla var det hela dagen igår. Fasiken var kallt! Eve hoppade 4 klassen, 2 var med hästarna som skötte sig helt okej trots förutsättningarna. Framridningen var på en stor terrängbana av gräs, vilket inte gick att rida på när det blev blött. Flera hästar höll på att halka omkring därute och jag förstår inte varför ryttare ändå envisades med att galoppera runt där...
 
Var hemma runt 17-18 någongån och då var jag trött efter att ha frysit en hel dag! 
 
Idag då, sov över 10 timmar i natt, är lite trött haha. Slutspurten i kandidatarbetet och ångesten är hög. Har suttit nu och skrivit i 1,5 timme och lyckas fått 1 sida utkast av diskussionen. Så jag är på god väg, tanken är att jag ska ha diskussionen klar på onsdag, så jag kan skicka in den och få den granskad en gång innan själva inlämningen nästa måndag. Allt känns sådär, tycker rapporten inte låter proffisionell utan den känns lite för "enkel". Får försöka sätta mig och krångla till meningar haha, nej men byta ut ord osv. 
Men nu ska jag fortsätta hela enkelt, puss
Munsboro silver dollar, tillsalu!
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?