13 - tankeinlägg

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Allmänt  |  Daterat - 2016-05-13 » 11:54:21
Hej!
Det var ett tag sedan nu jag skrev. Men jag har haft fullt upp verkligen. Igår var jag i Skara hela dagen. Studiebesök på Viking genetic, en avelsstation för tjurar. Sen var vi på en minkfarm, och jag kan ju säga att jag har lite blandade reaktioner därifrån. Jag tycker man ska ha djuren till något annat än just pälsen, de får nämligen betala 3 kr/kg för att bli av med kroppen sen när pälsen är borta. Det borde finnas något annat användsningsområde för minkkroppar. 
 
Idag är det plugg som gäller, har skickat in mitt första utkast på resultatet och börjat skrivit på diskussionen. 
Imorse startade jag även dagen hos sjukgymnasten, fick avancera upp mina övningar ännu en gång och han tyckte att jag klarade så pass bra att jag inte behöver komma för ett nytt  besök, han skulle ringa mig om 3 veckor för att stämma av. Samtidigt som det känns skönt att jag är "så pass bra" att jag kan klara mig själv, känns det läskigt. Vill ha tryggheten att kunna gå till någon som vet hur jag ska ta bort smärtan ur ryggen. Innan vi kör övningar så stämmer han alltid av och "drar ut min rygg" och de är fan den skönaste känslan någonsin. Han lixsom drar isär kota för kota över hela ryggen och det är såån avslappning och smärtan försvinner snabbt. Imorse knäckte han även ryggen och jag har aldrig hört något knaka så mycket som det haha. 
 
Har även tänkt en till sak idag. Eftersom sommaren är här är det dax att plocka fram alla sommarkläder. I veckan när jag och andreas skulle till IKEA insåg jag att jag kommer inte i några shorts. Kan ha 1 eller 2 par av alla mina 10. Jag är en riktig sparare med kläder och tror att jag kommer kunna ha dem i en evighet. Men jag måste lära mig att acceptera och slänga kläder jag inte kan ha längre. Jag är inte 16 år med anorexi och jag väger absolut inte 50 kg längre. Varför ska jag då spara kläder från den tiden i "hopp om att en dag kunna ha dem". Ett par shorts är inte dyrt i dagen samhälle så nu ska jag rensa ur gaderoben från alla små storlekar. Ibland har jag fortfarande kvar hjärnspökerna och de kommer fram ganska rejält när jag inser att jag kan ha på mig 2 short av 10.. Lika bra att göra sig av med de andra 8, så jag slipper utsätta mig för detta.
 
Nej man växer, kroppen förändras. Allt mitt fett sätter sig runt rumpan/höfterna/benen/brösten. Och det är väll så det fungerar. Just nu ser inte mitt liv ut så att jag kan träna hur mycket som helst, ryggen och plugget sätter stop för det och jag har andra saker att prioritera före. Så lika bra att slänga ut allt gammalt så kan jag köpa nytt om dagen kommer att kläderna är förstora!
Vi hörs sen, puss!
idag ser min kropp inte riktigt ut som den gjorde 2012. Men det gör inget, jag lever ändå :)
 
 
Postat av: Andreas
2016-05-14 / 13:03:57

Du är jättefin nu bejby glöm aldrig att jag tycker det <3


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?